Wij gebruiken cookies op de website. Analytische cookies laten ons geanonimiseerd zien hoe men de website gebruikt. Met die inzichten monitoren en verbeteren we fsin.nl. Lees meer

Ik ga niet akkoord

‘Nieuwe tijden, nieuwe kansen voor foodservice’

“The times of opportunities are not over yet.” Het zijn deze woorden van de oprichter van Ikea, Ingvar Kamprad, die Annette Mützel, nog iedere dag inspireren. Mützel is een bevlogen ondernemer die haar sporen verdiende in de internationale foodservicewereld. Ze werkte voor Burger King, Wienerwald, Ikea en de Europese keten van visrestaurants, Nordsee. Nog dagelijks staat haar adviesbureau Foodservice Solutions vanuit Wiesbaden deze en andere foodservicebedrijven met raad en daad terzijde.

18 december 2012 - Annette Mützel zal de leden van het FoodService Instituut tijdens het FSIN Brunchcongres in januari alles vertellen over de nieuwe look & feel van de Nederlandse Ikea-restaurants. Ook gaat zij in op de succesvolle stappen die Nordsee in het kader van de rebranding van de formule in Duitsland heeft gezet.


Toekomst foodservice

Onder de titel 'De tijd van nieuwe kansen is nog niet voorbij' zal zij deze casestudies behandelen en haar visie op de toekomstkansen van de internationale foodservicemarkt schetsen. In haar ogen steunt het succes van ieder foodservicebedrijf op twee belangrijke pijlers, een duidelijke en heldere positionering en een professioneel en consistent uitgevoerd marketingconcept.


‘Systeemgastronomie versus brand’

Tijdens het congres zal de Duitse foodservice-expert inzoomen op de behoeften, wensen en dromen van de consument om vervolgens de belangrijkste trends te laten passeren. Zij zal stilstaan bij een aantal succesvolle foodserviceconcepten en bij de uitgangspunten van deze formules, aan de hand van de zes marketing p’s. Ook gaat zij in op het thema ‘systeemgastronomie versus brand’.


Van one unit to multi-unit specialist

Annette Mützel startte haar carrière in foodservice bij Burger King. In 1976 opende zij het eerste restaurant van deze keten in Berlijn, waarna zij zich alle facetten van met name de systeemkeuken en het formulegerichte foodservicedenken eigen maakte. Ze was verantwoordelijk voor de uitbreiding van Burger King in verschillende landen binnen Europa en paste haar kennis en ervaring later toe bij onder andere Ikea. Daar stond ze aan de wieg van de ‘Do it your yourself Hot Dog’, de Zweedse amandeltaart en het gratis tweede drankje en ontwikkelde ze zich (in haar eigen woorden) van ‘one unit to multi-unit specialist’.

Kan je iemand helpen met dit artikel? Deel het!