Wij gebruiken cookies op de website. Analytische cookies laten ons geanonimiseerd zien hoe men de website gebruikt. Met die inzichten monitoren en verbeteren we fsin.nl. Lees meer

Ik ga niet akoord

Invloed van Social Media op omzet

Social Media zijn een fantastisch middel om merkloyaliteit te bouwen bij consumenten. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde waarde van een Facebook-fan voor een merk 136,38 dollar per jaar is. Merkloyaliteit werpt zijn vruchten af.

14 februari 2013 - In onderstaande tabel is van acht grote merken de ‘waarde’ van een Facebook-fan afgezet tegen die van een niet-fan.

 FansNiet-fans
McDonald's$310$150
Starbucks$235$111
Coca Cola$190$121
Pringles$133$61
Skittles$129$53
Red Bull$114$50
Nutella$102$53
Oreo$84$56

Consumenten hebben verschillende redenen om een merk of outlet te ‘liken’ op Facebook of het te volgen op Twitter. Consumenten noemen de volgende redenen:

Facebook:

  • Korting krijgen
  • Steun betuigen aan een merk, als tevreden klanten

Twitter:

  • Korting ontvangen
  • ‘Up-to-the-minute’ informatie
  • Exclusieve en vermakelijke content


Naast deze redenen willen Social Media gebruikers in het algemeen graag vermaakt worden. Veel consumenten volgen bedrijven of outlets die vaak vermakelijke content plaatsen.

Kan je iemand helpen met dit artikel? Deel het!