Wij gebruiken cookies op de website. Analytische cookies laten ons geanonimiseerd zien hoe men de website gebruikt. Met die inzichten monitoren en verbeteren we fsin.nl. Lees meer

Ik ga niet akoord

Consumenten gaan anders denken over food

De werkelijkheid beschouwd door de ondernemingen in Horeca of Foodretail en de werkelijkheid van consumenten liggen ver uit elkaar. In tegenstelling tot ondernemingen, denkt de consument namelijk helemaal niet in kanalen. Hij handelt vanuit zijn behoefte en zoekt daar dan zo pragmatisch mogelijk een oplossing voor. Hij zal gemakkelijk meteen om de hoek een duur flesje cola kopen als hij trek heeft; terwijl hij met drie minuten lopen diezelfde cola de helft goedkoper had kunnen krijgen. Dat gebeurt echter ook omgekeerd. Dat blijkt uit de nieuwe FoodShopper Monitor.

Dit artikel is alleen voor onze leden beschikbaar, omdat het belangrijke conclusies uit de FoodShopper Monitor bevat. Voor niet-leden hebben wij uit de FoodShopper Monitor alleen de internationale paragrafen beschikbaar gesteld.

20 april 2013 - De consument kan juist even snel voor zijn gemaksconsumpties naar de supermarkt gaan in plaats van naar een pompshop of bedrijfsrestaurant. Het lijkt er ook op dat de traditionele kanaalconcepten zoals de klassieke horeca of de traditionele supermarkt aan het eind van hun...

Wil je verder lezen?

Wil je dit nieuwsitem verder lezen en het bijbehorende document downloaden? Meld je dan aan bij FSIN

Lid worden van FSIN

Bent u al lid van FSIN?

Kan je iemand helpen met dit artikel? Deel het!