Wij gebruiken cookies op de website. Analytische cookies laten ons geanonimiseerd zien hoe men de website gebruikt. Met die inzichten monitoren en verbeteren we fsin.nl. Lees meer

Ik ga niet akoord

FSIN-dossier: M&S Simply Food’s bevochten succes

Het FSIN Case-Story dossier over Mark’s and Spencers ‘Simply Food’-formule komt vandaag uit. We gaan in het dossier in op de succesfactoren van de formule, zoals blurring, assortimentsgeheimen en de productkwaliteit. We kijken naar welke hobbels er genomen moesten worden en welke leerpunten er voor andere foodbedrijven uit te trekken zijn.

29 augustus 2013 - De werelden van de klassieke foodretail (supermarkt en speciaalzaken) aan de ene kant en die van foodservice (horeca en fastfood) aan de andere kant gaan steeds meer in elkaar overlopen. Blurring heet die trend. Marks&Spencer Simply Food is een van de voorlopers in Europa rond deze trend.

Dat was een van de redenen voor het FSIN om de keten dieper door te lichten en op zoek te gaan naar ‘het success achter’…

Het dossier over M&S Simply Food is het tweede dossier van 2013. Later dit jaar verschijnt er nog een dossier over het effect van de zondagsopeningen.

In het eerste dossier van dit jaar keken we naar het success van Vapiano. Dit dossier is nog steeds te downloaden van onze website. 

Het M&S dossier kunt u downloaden door deze link te volgen. Het dossier is alleen te downloaden voor leden.

Kan je iemand helpen met dit artikel? Deel het!