Consument zorgt voor nieuwe nuchterheid in food

Voor het eerst in 30 jaar hebben alle foodkanalen te maken met de gevolgen van de economische crisis. Ook supermarkten hebben te maken met daling van de volumes. De omzet bij supermarkten over heel 2013 is nog wel 2% gestegen dankzij een prijsstijging van 2,5%. In december daalde ook de supermarktomzet 1%. Alleen de foodverkopen via internet (+11%) en de discounters (Aldi en Lidl) hebben met 3,1% terrein gewonnen. 

13 januari 2014 - In onderstaand model vindt u de omzetontwikkeling in de hoofdkanalen over 2013 vergeleken met 2012 en in miljoenen euro’s inclusief btw. De percentages zijn de dalingen (rood) of stijgingen (groen) vergeleken met 2012. De witte ovalen geven het marktaandeel aan van de...

Wil je verder lezen?

Wil je dit nieuwsitem verder lezen en het bijbehorende document downloaden? Meld je dan aan bij FSIN

Lid worden van FSIN

Bent u al lid van FSIN?

Kan je iemand helpen met dit artikel? Deel het!