Foodmarkt verandert ingrijpend - klassieke supermarkt krijgt het moeilijk

Zelfs als de crisis straks voorbij is, hoeven supermarkten er niet op te rekenen dat alles weer terug bij het oude komt en de omzetmotor als vanzelf weer gaat lopen. ‘Food is mede dankzij de crisis een stuk hoger op de mentaliteitsladder van consumenten komen te staan. De kritische houding ten aanzien van herkomst, gezondheid, transparantie of voedselverspilling gaat echt niet meer weg.’, aldus FSIN-directeur Jan-Willem Grievink.

5 februari 2014 - Dit artikel is eerder gepubliceerd in Distrifood De crisis heeft de foodmarkt in Nederland behoorlijk op zijn kop gezet.  Het marktaandeel van supermarkten is in de periode 2008-2013 gegroeid van 44,7 tot 51,5 procent. Het marktaandeel van alle out-of-home kanalen daalde in...

Wil je verder lezen?

Wil je dit nieuwsitem verder lezen en het bijbehorende document downloaden? Meld je dan aan bij FSIN

Lid worden van FSIN

Bent u al lid van FSIN?

Kan je iemand helpen met dit artikel? Deel het!