Wij gebruiken cookies op de website. Analytische cookies laten ons geanonimiseerd zien hoe men de website gebruikt. Met die inzichten monitoren en verbeteren we fsin.nl. Lees meer

Ik ga niet akoord

Kansen voor halal-marketing in gemak

In tegenstelling tot veel andere Europese landen en de VS bleef halal-marketing in de horeca in ons land tot op heden achter. Het aantal bedrijven dat zich openlijk presenteert als ‘halal’ is gering. Een verandering lijkt op komst. De markt voor halal-producten omvat in ons land een populatie van zeker 845 duizend consumenten, circa 5% van de bevolking, met een concentratie in en rond de grote steden in de Randstad. Deze groep groeit nog sterk.

Achtergebleven markt komt nu in beweging22 september 2015 - Internationaal behoort halal tot de snelst groeiende foodmarkten. In Europa nam het aantal moslims de afgelopen tien jaar toe met 140%. In de Europese Foodretail gaat aan halal eten en drinken naar schatting €65 tot €70 miljard om.Een...

Wil je verder lezen?

Wil je dit nieuwsitem verder lezen en het bijbehorende document downloaden? Meld je dan aan bij FSIN

Lid worden van FSIN

Bent u al lid van FSIN?

Kan je iemand helpen met dit artikel? Deel het!