‘Rol groothandel is versterkt’

De complexiteit van de horecagroothandel is enorm toegenomen. ‘Iedereen in Nederland weet dat transport een issue is. Dat maakt de toegevoegde waarde van de groothandel heel duidelijk. Dit stelt Dick Slootweg, CEO van Bidfood, in een interview in de komende FoodStrategy.

4 januari 2019 - ‘Er is ontzettend veel druk geweest vanuit de grote cateraars en hotelketens die wilden overstappen naar een logistiek dienstverlener. Jullie hebben een marketingapparaat, te veel franje, te veel overhead, waren de argumenten. Die discussie speelt op dit moment helemaal niet. Iedereen is blij als-ie op tijd z’n spullen krijgt.’

Logistieke problemen spelen de horecagroothandel op dit moment in de kaart. Dat neemt niet weg dat Bidfood zich naarstig voorbereid op een toekomst waarin de groothandel intensief met partners samenwerkt op data- en communicatieplatforms ‘die de foodprofessional verbindt met alle stakeholders die hij nodig heeft’.

Bidfood opent komend jaar vijftig virtuele shop-in-shops op zijn site. Via Connect, by Bidfood, het nieuwe platform van de grossier, krijgen fabrikanten inzicht in transactie- en online gedragsdata.

Lees meer over Dick Slootwegs visie op de toekomst van de horecagroothandel in onze jongste uitgave van FoodStrategy die dinsdag 8 januari 2019 verschijnt tijdens het FSIN Brunchcongres in de RAI in Amsterdam.

We staan daarin uitgebreid stil bij de transitie van de groothandel in het digitale tijdperk. Het interview met de CEO van Bidfood is onderdeel van een diepgravend katern over de snel toenemende digitalisering in de foodsector en de impact daarvan op alle spelers in de foodmarkt.

Over FoodStrategy 

Dit artikel vormt één van de vele verhalen in het uitgebreide januari-nummer van FoodStrategy. Lees hier het hele verhaal van Dick Slootweg over de transitie van groothandel.

FoodStrategy is een publicatie verzorgd door The Food Research Company in opdracht van het FoodService Instituut Nederland (FSIN). The Food Research Company is verantwoordelijk voor alle publicaties van het FSIN. 

Voor leden

FSIN-leden ontvangen het januari-nummer van FoodStrategy rond 8 januari 2019 ook per post. Zij kunnen FoodStrategy na verschijnen downloaden door in te loggen op de site. 

Nog geen lid van het FSIN? Lees meer over de voordelen van een bedrijfslidmaatschap van het FSIN en doe mee!

Kan je iemand helpen met dit artikel? Deel het!