In een wereld die snel digitaliseert en globaliseert zijn het de grote internationale platformretailers als Alibaba, Amazon en Tencent die in korte tijd een leidende positie hebben verworven. Deze bedrijven kijken ook steeds nadrukkelijker naar de ‘world of food’. Zo is de Amerikaanse premiumretailer Whole Foods Market inmiddels onderdeel van Amazon en zet Alibaba met Hema het ‘New Retail’-concept op de kaart: blurring in optima forma. Aanmelden voor het Foodretail meets Foodservice Congres 2019 kan hier!
Foodretail meets Foodservice Congres 2019
Het platform als motor achter de groei van Foodretail & Foodservice
Ook in Nederland is sprake van een sterke opkomst van het ‘platformdenken’. Voorbeelden zijn Thuisbezorgd.nl, Albert Heijn & Bol.com en Jumbo, dat recent Smulweb heeft gekocht. Meer en meer zoeken deze retailers een 1-op-1 relatie met klanten, waarbij ze een serie aan producten en diensten aan de man proberen te brengen, vaak in combinatie met andere partijen.
Tijdens de 3e editie van het Foodretail meets Foodservice Congres gaan we in op verschillende thema’s, zoals:
1. Welke ‘Ecosystems’ gaan in Foodservice & Foodretail de komende jaren een rol van betekenis spelen?
2. Op welke manier creëren B-to-C-platforms zoals Thuisbezorgd.nl waarde voor zowel klanten als aanbieders? Kunnen spelers als AH, Jumbo en Picnic zich ook mengen in deze strijd?
3. Kunnen platforms ook belangrijk worden in de B-to-B-wereld van Foodservice? Welke voordelen heeft dit voor klanten?
4. Wat zijn de meest recente ontwikkelingen op het gebied van blurring? Biedt Foodservice groeikansen voor foodretailers? Of biedt Foodretail groeikansen voor foodservicespelers?
Op deze en nog veel meer vragen gaan we in tijdens het Foodretail meets Foodservice Congres 2019. Het belooft weer een spetterende editie van dit congres te worden met topsprekers uit de wetenschap en de praktijk van Foodretail en Foodservice!
Het programma
|
| |
09:45 uur | Ontvangst | |
10.15 uur | Woord van welkom & opening | |
10.25 uur | Inleiding blokthema Prof. Dr. Laurens Sloot - Directeur EFMI Business School & Hoogleraar Retail Marketing Rijksuniversiteit Groningen | |
10.40 uur | Het platform als groeidrijver Jochem Pasman - Platform Advisory KPMG | |
11.15 uur | CASE: Thuisbezorgd.nl Silvie Cremers - Global Director Sales Takeaway.com | |
11.50 uur | CASE: Alibaba Annemarie Zondervan - Business Development Manager Alibaba Group | |
12.15 uur | Forumdiscussie Buzzmaster & sprekers | |
|
| |
13.45 uur | Inleiding blokthema Jan-Willem Grievink - CEO FoodService Instituut Nederland | |
13.55 uur | CASE: Van Delft Pepernotenfabriek Oscar de Lange - DGA Van Delft | |
14.20 uur | CASE: Het 'Fairkitchen' concept van Unilever Foodsolutions Harry Brouwer - CEO Unilever Food Solutions Global | |
14.50 uur | Forumdiscussie Buzzmaster & sprekers | |
|
| |
15.45 uur | Inleiding blokthema Inga Blokker - Directeur The Food Research Company | |
15.55 uur | CASE: De groei en ontwikkeling van Picnic Frederik Nieuwenhuys - Oprichter Picnic | |
16.20 uur | CASE: Bidfood als B-to-B platform voor Foodservice Dick Slootweg - Managing Director Bidfood | |
16.55 uur | Forumdiscussie en wrap-up Buzzmaster & sprekers | |
17.30 uur | Afsluitende netwerkborrel |
Route & parkeren
Het Auditorium van Rabobank in Utrecht is gelegen op loopafstand van Utrecht CS en dus uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. Gezien de beperkte parkeergelegenheid wordt geadviseerd hier dan ook gebruik van te maken.
Mocht u toch met de auto komen, dan kunt u parkeren op het parkeerterrein bij de Jaarbeurs (advies: P3). Dit ligt op loopafstand van het Auditorium. Op de dag van het congres ontvangt u van ons een uitrijkaart. Let op: deze geldt alleen voor de parkeerterreinen bij de Jaarbeurs. U wordt ontvangen bij de receptie aan de Croeselaan 18 (hoofdingang).