Wij gebruiken cookies op de website. Analytische cookies laten ons geanonimiseerd zien hoe men de website gebruikt. Met die inzichten monitoren en verbeteren we fsin.nl. Lees meer

Ik ga niet akoord

De trots van...

Trots verkoopt. Trots maakt nieuwsgierig. Een product waar je trots op bent, heeft een verhaal. In deze rubriek presenteren tien producenten hun nieuwste en/of meest bijzondere producten en vertellen daarbij in hun eigen woorden waarom ze trots zijn op dit product.

BEDRIJF: COCA COLA
PRODUCT: FUZE TEA

Fuze Tea krijgt vanaf begin 2020 een nieuw recept, met een geconcentreerde infusie van theeblaadjes, oftewel getrokken thee. De heerlijke smaak van Fuze Tea blijft behouden, het gedroogde thee-extract wordt vervangen door een geconcentreerde infusie van theeblaadjes. De verpakking van Fuze Tea zal een nog natuurlijkere uitstraling krijgen, met een duidelijke verwijzing naar de getrokken thee. Fuze Tea blijft ook met dit nieuwe recept gebruik maken van Rain Forest Alliance Certified-thee. Beschikbaar vanaf week 6.

BEDRIJF: DANVO BAKERIES
PRODUCT: GULKOREN

Volkoren is hot! Maar bovenal: volkoren is gezond. Volkoren zit boordevol vezels en die zijn ontzettend belangrijk. Het eten van te weinig vezels vergroot namelijk de kans op hart- en vaatziekten, darmkanker en suikerziekte. Ons volkoren brood is nét een beetje anders dan anders. Daarom noemen we het ook ‘Gulkoren’: een vriendelijk en toegankelijk broodje. We voegen een speciale blend van zaden en pitten toe wat het product een nootachtige smaak geeft. Perfect voor de bewuste consument!

BEDRIJF: HEINEKEN
PRODUCT: IPA 0.0

Alcoholvrije IPA met fruitige geuren en een zachte bitterheid. De vraag naar 0.0 bieren en naar IPA groeit hard in Nederland en daarom introduceert Brand: IPA 0.0. De volle smaak van IPA, maar zonder alcohol.

BEDRIJF: SLIGRO
ZIN INSPIRATIELAB

Sligro inspireert en ondersteunt horecaprofessionals met lekker, goed en eerlijk eten en drinken. Ook vinden wij regelmatig persoonlijk contact met onze relaties erg belangrijk. Niet alléén in onze vestigingen, maar ook tijdens je bezoek aan ZiN Inspiratielab. Bij ZiN krijg je nieuwe prikkels, impulsen en inspiratie voor je kiezen. Altijd inspelend op de laatste trends en ontwikkelingen! Kijk voor meer informatie op sligro.nl/ZiN of volg ons via de social kanalen van Sligro.

BEDRIJF: LEKKERLAND
FLEXIBILITEIT IN TRANSPORTOPLOSSINGEN

Lekkerland is de full service specialist voor on-the-go consumptie. Ons breed en relevant assortiment leveren we snel, correct en duurzaam. Vanuit ons fijnmazige distributienetwerk opereren we in de leveringsvorm die aansluit bij de behoefte en locatie van de ondernemer. Met onze flexibiliteit in transportoplossingen zijn we efficiënt en duurzaam onderweg. Niet voor niets zijn wij als één van de zes bedrijven in Nederland koploper met 3 Lean&Green-sterren!

BEDRIJF: FRUITMASTERS
PRODUCT: PRESTIGE AARDBEIEN

Prestige is hét kwaliteitsmerk voor zachtfruit waar foodprofessionals op kunnen vertrouwen. Deze kwaliteit is het resultaat van het unieke vakmanschap van onze telers. Momenteel zijn de telers hard aan het werk in voorbereiding op het nieuwe seizoen zodat vanaf maart weer vol rode, rijpe aardbeien geoogst kunnen worden. Check onze youtube-video Chef X Teler waarin Prestige-teler Jan van den Elzen en food designer Maurits van der Vooren je meenemen in de bijzondere wereld van de aardbei.

BEDRIJF: BONDUELLE
PRODUCT: PÉPITES

Wil jij ook smaakvolle vegetarische gerechten bieden aan je gasten? Dan gaat er met Pépites van Bonduelle een wereld voor je open. Pépites is gemaakt van 100% peulvruchten en groenten, een puur en clean product dat perfect past in de huidige plantaardige trend. Voor Pépites worden peulvruchten en groenten gemalen tot een meel en vervolgens met toevoeging van water gekneed tot groentedeeg. Van dit groentedeeg worden korrels in verschillende vormen gemaakt en gedroogd. Pépites is verkrijgbaar in drie varianten.

Over FoodStrategy

Dit artikel vormt één van de vele verhalen in het uitgebreide januari-nummer van FoodStrategy. FoodStrategy is een publicatie verzorgd door The Food Research Company in opdracht van het FoodService Instituut Nederland (FSIN). The Food Research Company is verantwoordelijk voor alle publicaties van het FSIN. Fotografie: Shutterstock en Eljee Bergwerff Photography.

Voor leden

FoodStrategy is alleen beschikbaar voor leden van het FSIN en te downloaden door in te loggen op de site. Nog geen lid van het FSIN? Lees meer over de voordelen van een bedrijfslidmaatschap van het FSIN en doe mee!

Kan je iemand helpen met dit artikel? Deel het!