Er liggen nog veel kansen op de ontbijtmarkt

Tien procent van de consumenten slaan elke dag het ontbijt over, zegt de Amerikaanse NPD groep. ‘Met zoveel consumenten die deze maaltijd over slaan hebben bedrijven een kans om juist deze consumenten te bereiken.’, zo concludeert NPD.

16 november 2011 - Belangrijkste redenen om het ontbijt over te slaan zijn het ‘geen honger’ hebben, of geen zin hebben om te eten of te drinken en het te druk zijn.

Driekwart van alle Amerikaanse consumenten die wel ontbijt eten doet dit thuis, veertien procent eet het onderweg.

Volgens NPD moet marketing erg doelgroepgericht zijn. ‘De reclames die gericht zijn op het promoten van ontbijt moeten ook inspelen op de leeftijd en geslachtskenmerken van een doelgroep. Dat verhoogt de effectiviteit van een campagne. Tieners moeten wellicht op twee fronten aangepakt worden. Een campagne gericht op hen en een campagne gericht op hun ouders.’

Mensen van 55 jaar en ouder slaan het minst vaak een ontbijtje over; elf procent van de mannen in deze groep en tien procent van de vrouwen gaf aan geen ontbijt te eten. Bij tieners lag dit cijfers iets hoger; veertien procent van de tieners in de leeftijd dertien tot zeventien jaar nemen geen ontbijt.
  

Kan je iemand helpen met dit artikel? Deel het!