New York Pizza voorziet groei in ‘gezondheid’

New York Pizza voorziet groei in 'gezondheid'
Gepubliceerd op: 17 januari 2012

New York Pizza voert vernieuwingen in het assortiment door gericht op de groeiende aandacht voor gezondheid, biologische producten en duurzaamheid. Mede-directeur en -eigenaar Philippe Vorst licht tijdens het FSIN-Brunchcongres op 10 januari de jongste plannen van de pizzaketen voor 2012 toe en kondigt een proef aan met het bezorgen van pizza’s met de elektrische fiets.

Evenals Saskia Egas Reparaz, general manager AH to go, sprak Vorst als gastspreker tijdens het jaarlijks FSIN-congres tijdens de Horecava in de Amsterdam RAI. Ondernemer Vorst ging met veel enthousiasme en humor in op het thema van het congres ‘Kansen in een krimpende markt’. De titel sprak hem aan. New York Pizza (107 vestigingen) slaagt er naar zijn zeggen namelijk goed in om ondanks de economische tegenwind ‘stevig’ te blijven groeien.

 

Investeren in groei

De plannen voor 2012 zijn dan ook gericht op het doorzetten van de in 2011 geïntensiveerde marketingstrategie, actiematige prijsverlagingen (coupons),  operationele kwaliteit en innovatie. Vorst verzet zich daarmee tegen de constante prijsdruk in ‘retail en delivery’ die in zijn ogen leidt tot ‘blijvend lagere prijzen en marges ten koste van onderscheidend vermogen’.

 

Onno Kokmeijer

De keten investeert komend jaar sterk in groei en kwaliteit. Zo ontwikkelde sterrenchef-kok Onno Kokmeijer de Rustica-pizza met extra dunne bodem van biologisch volkoren meel en komt New York Pizza startende ondernemers financieel tegemoet.

 

Internet en e-commerce

Belangrijk onderdeel van de plannen zijn verder een nieuw internetplatform en e-commerce. Ook introduceert het bedrijf een supermarktconcept, Pizzaiolo, waarmee consumenten thuis zelf een NYP-pizza kunnen bereiden. Het concept bestaat uit vers deeg, saus, mozzarella en pepperoni.

 

Freakin’ Fresh

In 2009/2010 gooide New York Pizza het roer om. Damn Tasty werd Freakin’ Fresh en er kwam een sterke focus op een meer Italiaanse pizza met nadruk op verse ingrediënten, waaronder ‘eerlijk gevangen vis’, en de bereiding ter plekke door ‘pizzaiolo’s’.

 

Training en vervanging franchisenemers

Tegelijkertijd investeerde de pizzaverkoper in extra trainingen van het franchisenemersbestand (een deel van hen werd vervangen) in trainers op de weg, betere bezorgtijden en extra service. De intensivering van de marketing in 2011 leverde een groei van de klantendatabase, van de gemiddelde besteding, van de marge en van het aantal transacties op, aldus Vorst tijdens zijn presentatie.

 

Voor de leden is de presentatie van Vorst beschikbaar op het ledengedeelte van de website. Even inloggen, en dan onder 'publicaties' op 'presentaties' klikken.

 

Delen

Log in om te reageren. Inloggen