Tipje van de sluier: eerste conclusies uit nieuwe foodshopper monitor

Tipje van de sluier: eerste conclusies uit nieuwe foodshopper monitor
Gepubliceerd op: 18 januari 2012

Het FSIN komt in april 2012 met een nieuwe foodshopper monitor waarin het gedrag van consumenten gedetailleerd in kaart wordt gebracht. Voor onze leden hebben we vast wat eerste conclusies op een rijtje gezet.

Een aantal compact geformuleerde conclusies uit het onderzoek:


 

  • Tweederde van de nederlanders geeft aan geïnteresseerd te zijn in het nieuws over de financiële crisis. Blijkbaar weet men dat de crisis de manier van leven, welvaart en welzijn gaat beïnvloeden. Overigens is welzijn duidelijk belangrijker geworden.
     
  • Mannen zijn vaker erg geïnteresseerd in nieuws over de crisis dan vrouwen.
     
  • Banken zijn in de ogen van één op de drie nederlanders het meest schuldig aan de financiële crisis.
     
  • Slechts één op de tien ziet consumenten (die boven hun stand leven met hun consumptie en leen- 
gedrag) als hoofdschuldig.
     
  • Mannen zien vaker de banken als hoofdschuldig, vrouwen vaker de politiek.
     
  • 15 tot 20% van de Nederlanders ziet primair de Zuid-europese landen als schuldige van de crisis.
Delen

Log in om te reageren. Inloggen