Het blijft goed gaan met koffie en thee

Het blijft goed gaan met koffie en thee
Gepubliceerd op: 15 februari 2012

De verkoopcijfers van koffie en thee blijven stijgen. Dat blijkt uit het ‘Coffee and Tea Foodservice Trends’ rapport van Packaged Facts. De verkoop van de dranken bij gemakswinkels, QSR’s en andere restaurants zullen in 2012 weer stijgen tot 18,7 miljard dollar.

In 2011 is de verkoop van koffie en thee opnieuw gestegen, ditmaal met elf procent. Volgens Packaged Facts komt deze stijging voort uit het feit dat consumenten de ‘stay-at-home’ aanpak (veroorzaakt door de recessie) een beetje beginnen te schuwen.

De gemiddelde prijs voor koffie op restaurant menu’s is gestegen met 25 procent sinds 2007. De hoogste stijging zit bij de QSR’s (Quick Service Restaurants). Enige kink in de kabel is dat de markt al zo volwassen is dat het lastig zal zijn om dit groeipotentieel vast te houden. Packaged Facts beveelt aan dat koffieleveranciers hun aanbod en gelegenheden om koffie te drinken verbreden en  daarmee mensen die thuis koffie en thee drinken ‘bekeren’ tot foodservice koffie.

De verkoopleiders in 2011 waren FoodService ketens als Dunkin’ Donuts, Green Mountain Coffee Roasters, McDonald’s en Starbucks.

Bron: CSNews

Delen

Log in om te reageren. Inloggen