Restaurants kunnen scoren met ‘dinner deals’

Restaurants kunnen scoren met ‘dinner deals’
Gepubliceerd op: 17 april 2012

Consumenten eten vaak buiten de deur, of kopen eten buiten de deur voor thuis. Toch zegt 42 procent van de consumenten dat ze minder away-from-home dinners willen nuttigen vanwege de slechte economie. Oplossing: ‘dinner deals’. Consumenten kiezen sneller voor een restaurant met ‘frequent dinner programs’.

Dat meldt onderzoeksbureau Technomic in hun ‘Dinner and Late-night consumer trend report’. Het aantal Amerikaanse consumenten dat kiest voor een restaurant met frequent dinner programs is gestegen van 23 procent naar 31 procent in de laatste twee jaren.

Tweederde van de Amerikaanse consumenten koopt minstens een keer per week een diner buitenshuis. Meer dan een kwart van de consumenten zelfs twee tot drie keer per week.


Prijs en kwaliteit belangrijkUit data van de afgelopen jaren blijkt dat de prijs-kwaliteitverhouding belangrijk is voor consumenten. In 2008 was 63 procent van de consumenten bereid om meer voor een diner dan voor een lunch te betalen. Tegenwoordig (2011) is dit nog maar 48 procent. In 2008 gaf 55 procent van de consumenten aan vaker thuis te eten om zo geld te besparen. In 2011 was dit aantal gestegen naar 59 procent.

Woorden die scoren
Consumenten zijn gevoelig voor woorden die erop wijzen dat een product een goede kwaliteit heeft. De woorden ‘premium’, ‘natural’ en ‘sustainable’ zijn favoriet. Met name vrouwen hebben een zwak voor deze woorden. De kwaliteitsperceptie van mensen kan met gebruik van deze woorden dus makkelijk beïnvloed worden.

Delen

Log in om te reageren. Inloggen