‘Investeren in gezond maakt je rijk’

‘Investeren in gezond maakt je rijk’
Gepubliceerd op: 4 juni 2012

Steeds meer prominente publieke figuren zetten zich in om het Amerikaanse volk gezonder te laten eten. Het is een teken aan de wand, zegt dailyfinance . com. Een teken dat gezond nog steeds niet uit is, en er dus geld mee te verdienen valt. Zij adviseren hun lezers te investeren in aandelen van foodservice bedrijven die op ‘gezond’ focussen.

De website zegt dat met ‘gezond’ flink veel geld te verdienen is. De trend is volgens hen nog lang niet uit. Grote ketens blijven investeren in gezondere voeding en ook de overheid probeert de consumenten richting gezonder eten te laten bewegen.

Maatregelen
Zo heeft bijvoorbeeld de burgemeester van New York – Michael Bloomberg –al vaker stevige maatregelen genomen om de foodservice industrie te dwingen gezonder te worden. Nu gaat hij nog een stap verder. Hij wil het formaat van niet-light frisdranken flink aan banden leggen. Alle gezoete dranken boven de 0,47 L moeten verbannen worden uit restaurants, bioscopen, sportevenementen etc.

Natuurlijk wordt er flink geprotesteerd door de Dranken Associatie van New York. ‘De ongezonde obsessie van de gezondheidsafdeling van het gemeentehuis zorgt er weer eens voor dat ze over de top gaan. De stad kan obesitas niet terugdringen door het aanvallen van frisdrank, want frisdrank is niet de veroorzaker van de hoge obesitas-cijfers.’

Het protest mag niet baten. Verwacht wordt dat de gezonheidsraad van NY het voorstel zal goedkeuren.

Groentetuin
Presidentsvrouw Michelle Obama maakt zich ook sterk voor ‘gezond’. Ze is bezig met het maken van een groentetuin bij het Witte Huis en is een campagne gestart die ‘Lets Move’ heet. Die campagne moet kinderen actiever laten zijn.

Supermarkt
Ook uit andere cijfers blijkt dat gezond eten en ook biologisch eten een steeds prominentere plaats krijgt in het leven van consumenten. De vraag naar organic milk in de VS is zo groot dat er soms niet aan voldaan kan worden. Vorig jaar groeide de verkoop het dure subsituut met zestien procent, alleen omdat de goedkopere variant uitverkocht was.

Ook Griekse yoghurt (een gezonder alternatief voor gewone yoghurt) doet het goed in supermarkten. Een merk als Chobani heeft hun verkoopcijfers zien stijgen met 2500 procent sinds 2006. Ze zeggen nu negentien procent van de yoghurtmarkt in handen te hebben.

Gezond groeit
‘Omdat de gezondheidstrend aangewakkerd wordt door jonge mensen uit de steden, zal de trend alleen maar gaan groeien wanneer die mensen neerstrijken en een gezin krijgen. Nu is de tijd om te investeren!’, aldus dailyfinance.com.

Delen

Log in om te reageren. Inloggen