Food is hogere prioriteit geworden

Food is hogere prioriteit geworden
Gepubliceerd op: 6 januari 2013

Voor het derde jaar op rij geven consumenten naar verhouding een hoger percentage van hun besteedbaar inkomen uit aan voedings- en genotmiddelen. Van 19,9% in 2010 naar 20,6% in 2012. De uitgaven aan Food zijn met 23 miljoen Euro gestegen; de overige uitgaven daalden met 2,1 miljard. Alleen al daardoor stijgt Food op het prioriteitenlijstje van de consument.

Dit blijkt uit de Nieuwjaarsmonitor van het FSIN met als thema ‘Viva Foodservice’. Het is een update op de grote Beleidsmonitor 2013 die in september 2012 verscheen.

In de Nieuwjaarsmonitor trekken we een paar conclusies uit de ge-update cijfers:

  • Het marktaandeel van de drie buitenshuiskanalen is opnieuw gedaald
  • Gemak is voor het eerst sinds 15 jaar meer gedaald dan de klassieke horeca
  • Er is sprake van volumedaling
  • De supermarkt zag zijn marktaandeel opnieuw groeien.

Aan deze conclusies zijn uiteraard feiten verbonden. Die zijn alleen voor onze leden beschikbaar, op de volgende pagina. Daar leest u ook meer over de kansen die we zien voor de komende tijd.

De rest van dit nieuwsbericht is alleen voor leden beschikbaar! Als lid heeft u beschikking over alle publicaties van het FSIN, plus alle achtergrondartikelen en meest recente marktcijfers.
Is uw bedrijf nog geen lid, maar bent u wel geinteresseerd? Lees dan meer over de voordelen van een lidmaatschap van het FSIN. Op deze pagina kunt u ook een lidmaatschapsformulier downloaden.

Inloggen