Invloed van Social Media op omzet

Invloed van Social Media op omzet
Gepubliceerd op: 14 februari 2013

Social Media zijn een fantastisch middel om merkloyaliteit te bouwen bij consumenten. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde waarde van een Facebook-fan voor een merk 136,38 dollar per jaar is. Merkloyaliteit werpt zijn vruchten af.

In onderstaande tabel is van acht grote merken de ‘waarde’ van een Facebook-fan afgezet tegen die van een niet-fan.

 FansNiet-fans
McDonald's$310$150
Starbucks$235$111
Coca Cola$190$121
Pringles$133$61
Skittles$129$53
Red Bull$114$50
Nutella$102$53
Oreo$84$56

Consumenten hebben verschillende redenen om een merk of outlet te ‘liken’ op Facebook of het te volgen op Twitter. Consumenten noemen de volgende redenen:

Facebook:

  • Korting krijgen
  • Steun betuigen aan een merk, als tevreden klanten

Twitter:

  • Korting ontvangen
  • ‘Up-to-the-minute’ informatie
  • Exclusieve en vermakelijke content


Naast deze redenen willen Social Media gebruikers in het algemeen graag vermaakt worden. Veel consumenten volgen bedrijven of outlets die vaak vermakelijke content plaatsen.

Delen

Log in om te reageren. Inloggen