Consumenten gaan anders denken over food

Consumenten gaan anders denken over food
Gepubliceerd op: 20 april 2013

De werkelijkheid beschouwd door de ondernemingen in Horeca of Foodretail en de werkelijkheid van consumenten liggen ver uit elkaar. In tegenstelling tot ondernemingen, denkt de consument namelijk helemaal niet in kanalen. Hij handelt vanuit zijn behoefte en zoekt daar dan zo pragmatisch mogelijk een oplossing voor. Hij zal gemakkelijk meteen om de hoek een duur flesje cola kopen als hij trek heeft; terwijl hij met drie minuten lopen diezelfde cola de helft goedkoper had kunnen krijgen. Dat gebeurt echter ook omgekeerd. Dat blijkt uit de nieuwe FoodShopper Monitor.

Dit artikel is alleen voor onze leden beschikbaar, omdat het belangrijke conclusies uit de FoodShopper Monitor bevat. Voor niet-leden hebben wij uit de FoodShopper Monitor alleen de internationale paragrafen beschikbaar gesteld.

De rest van dit nieuwsbericht is alleen voor leden beschikbaar! Als lid heeft u beschikking over alle publicaties van het FSIN, plus alle achtergrondartikelen en meest recente marktcijfers.
Is uw bedrijf nog geen lid, maar bent u wel geinteresseerd? Lees dan meer over de voordelen van een lidmaatschap van het FSIN. Op deze pagina kunt u ook een lidmaatschapsformulier downloaden.

Inloggen