'Het geheim van succes ligt op straat'

'Het geheim van succes ligt op straat'
Gepubliceerd op: 19 juni 2013

Drie directeuren van succesvolle ketens discussiëren over de grootste uitdagingen in foodservice voor nu en de komende 10 jaar. Het wordt een groepsgesprek met een succesvolle cateraar (Bob Hutten), een Hollandse fastservice ondernemer (Bram Ladage) en een internationale formule (KFC - Mark van 't Loo)

Ieder persoon van de ronde tafel discussie komt met eigen ervaring en achtergrond. Het beloofd dan ook een inspirerend gesprek te worden! Naast de grootste uitdagingen, gaan de heren met elkaar in gesprek over duurzaamheid, merken, regelgeving en meer. 
 

Bob Hutten (Hutten Catering): 'We zijn veel van de meest essentiële menselijke waarden uit het oog verloren'

Bob Hutten heeft een mening, en die zou hij wel van de daken willen schreeuwen. 'Wij zijn van mening dat onze Westerse maatschappij veel van de meest essentiële menselijke waarden uit het oog verloren is. Ik denk dat je daar op je eigen, bescheiden manier wat aan kunt doen door de mens centraal te stellen.’  Hutten opereert dan ook in de voorhoede als het aankomt op verantwoorde voeding en duurzaam ondernemerschap in al zijn facetten.

De pay-off van het Veghelse bedrijf is ‘Altijd meer aandacht’. Hutten is actief in verschillende cateringdisciplines, zoals maaltijdservice, bedrijfscatering, evenementen en particuliere catering. Het bedrijf noemt zich niet primair cateraar, maar ‘een onderscheidende en toonaangevende culinaire dienstverlener. 
 

Mark van ’t Loo (KFC Nederland): 'KFC is een leadership brand'

Mark van ’t Loo is de market director (algemeen directeur) van KFC in Nederland. Hij noemt KFC een 'Leadership Brand': 'een leidend merk met een sterke eigen identiteit die we doorvoeren in alle facetten waar we het kunnen controleren. Dus als het gaat om locatie, interieur, de versheid en echtheid van de producten, de marketing en de mensen die we aannemen.’

KFC heeft een Amerikaanse oorsprong en hanteert een sterk gestroomlijnde vorm van systeemgastronomie. Het kernproduct van KFC is gefrituurde en gegrilde kip. KFC is sinds 1972 present in Nederland. Medio 2012 had KFC in totaal 40 vestigingen in Nederland, die samen 71 miljoen Euro omzet behaalden, ofwel bijna 1,8 miljoen per restaurant. Korte termijn doelstelling is 75 Nederlandse vestigingen en 150 restaurants op de langere termijn. Het Amerikaanse QSR-merk is in ons land nu zo groot, dat het sinds een jaar een eigen hoofdkantoor heeft in Amsterdam.


Rocco Ladage (Ladage Beheer): 'Uiteindelijk draait het om de mensen'

Ladage vindt dat mensen uiteindelijk de kern van een formule zijn. ‘Onze kernactiviteit is de verse aardappel die we zelf snijden en dan bakken in een goede, plantaardige olie. Daarbij een mooie, nette zaak. Maar uiteindelijk draait het toch om de mensen. Als zij chagrijnig naar hun werk gaan, kun je niet verwachten dat ze de klant vriendelijk helpen.’

Rocce Ladage is directeur van Ladage Beheer. De formule Bram Ladage is het belangrijkste merk en de oorsprong van het bedrijf. Het is een Rotterdams foodconcept met ruim 30 vestigingen in de Maasstad en een grote regio daaromheen. Kernproduct van Bram Ladage, vernoemd naar Rocco’s oom, is verse frites. Ladage leverde de afgelopen jaren veel inspanningen om zijn product te verduurzamen en op te waarderen. Ook de uitstraling van het concept an sich heeft de volle aandacht.

De drie heren gaan met elkaar in gesprek op 26 juni a.s., op het jubileumcongres van het FSIN. Het beloofd een inspirerend programma te worden! 

Inschrijven is helaas niet meer mogelijk!

 

Delen

Log in om te reageren. Inloggen