Fast casual trend blijft doorzetten

Fast casual trend blijft doorzetten
Gepubliceerd op: 22 juli 2013

Waar andere segmenten tegenvallende resultaten bieden, blijft het Fast Casual-segment alle verwachtingen overtreffen, ook in de vooruitzichten tot 2017.

De fast casual omzet in de VS steeg met 13 procent in 2012, zo meldt Technomic. De groei onder de grootste ketens groeide nog harder, met maar liefst 16 procent.

De hele markt verwacht dat deze trend zich door zet. De jaarlijkse groeiverwachting voor alle limited-service restaurants staat op 4,5 procent (van 2012 tot en met 2017), maar de verwachting voor fast casual is een jaarlijkse groei van 10 procent.

‘Consumenten willen vandaag de dag kwaliteitsvoedsel dat snel klaargemaakt kan worden. Fast casual weet dit goed te combineren met accenten op kwaliteit, vers en ‘gemaakt terwijl je wacht’-aanbod.', aldus Technomic.
 

Het FSIN schreef in de internationale paragraaf over Gemak van de FoodShopper Monitor al eerder uitgebreid over de kansen en valkuilen van dit segment. Lees hier de paragraaf online terug (alleen leden).

 

De top spelers binnen het fast-casual segment in de VS:

  • Bakery cafe – geleid door Panera Bread (3,7 miljard dollar)
     
  • Mexicaans eten – geleid door Cipotle Mexican Grill (2,7 miljard dollar)
     
  • Kip – geleid door Zaxby’s (979 miljoen dollar)
     
  • Aziatisch eten/noodles – Panda Express (1,8 miljard dollar)
     
  • Betere burgers – geleid door Five Guys Burgers and Fries (1,1 miljard dollar)
     
  • Sandwiches – geleid door Jimmy John’s Gourmet Sandwich Shop  (1,3 miljard dollar)
     
  • Pizza – geleid door Donatos Pizza (157 miljoen dollar)
Delen Bekijk meer uit het nieuwsdossier "Fast Casual & Fast Fine"

Log in om te reageren. Inloggen