Millennials (geboren tussen 1980 en 2000) geven steeds minder uit aan restaurantbezoek, meldde de NPD-Group in 2012. Dat is zorgelijk, omdat ze van alle generaties de meest intensieve restaurantgebruikers zijn. Ze vertrekken uit de voor hun vertrouwde segmenten als casual diningconcepten en quick service restaurants en verruilen die voor het nieuwe en hippe segment Fast casual. Deze concepten moeten nu snel schakelen om hun kernklanten vast te houden.
Jongere wil zelf kiezen en houdt van sharing
15 april 2013 - De economische crisis heeft grote fundamentele veranderingen doorgevoerd in het gemaksegment. Zowel quick service als casual dining lijden flink onder de steeds zuiniger wordende gast. Tegelijkertijd verliezen zij hun toekomstige gasten: de jonge millennials, die steeds vaker...
Wil je verder lezen?
Wil je dit nieuwsitem verder lezen en het bijbehorende document downloaden? Meld je dan aan bij FSIN
Lid worden van FSINBent u al lid van FSIN? Log dan in en lees verder