FSIN-dossier: M&S Simply Food’s bevochten succes

FSIN-dossier: M&S Simply Food’s bevochten succes
Gepubliceerd op: 29 augustus 2013

Het FSIN Case-Story dossier over Mark’s and Spencers ‘Simply Food’-formule komt vandaag uit. We gaan in het dossier in op de succesfactoren van de formule, zoals blurring, assortimentsgeheimen en de productkwaliteit. We kijken naar welke hobbels er genomen moesten worden en welke leerpunten er voor andere foodbedrijven uit te trekken zijn.

De werelden van de klassieke foodretail (supermarkt en speciaalzaken) aan de ene kant en die van foodservice (horeca en fastfood) aan de andere kant gaan steeds meer in elkaar overlopen. Blurring heet die trend. Marks&Spencer Simply Food is een van de voorlopers in Europa rond deze trend.

Dat was een van de redenen voor het FSIN om de keten dieper door te lichten en op zoek te gaan naar ‘het success achter’…

Het dossier over M&S Simply Food is het tweede dossier van 2013. Later dit jaar verschijnt er nog een dossier over het effect van de zondagsopeningen.

In het eerste dossier van dit jaar keken we naar het success van Vapiano. Dit dossier is nog steeds te downloaden van onze website. 

Het M&S dossier kunt u downloaden door deze link te volgen. Het dossier is alleen te downloaden voor leden.

Delen Bekijk meer uit het nieuwsdossier "Blurring"

Log in om te reageren. Inloggen