Dossier Eataly: de kracht van beleving

Dossier Eataly: de kracht van beleving
Gepubliceerd op: 16 april 2014

Eataly is een high-end hybride restaurant-retailconcept met vestigingen in grote steden over de hele wereld. Het unieke aan Eataly is de beleving die gasten er vinden: een plek om te eten, leren en kopen tegelijkertijd. 'Eatertainment', wordt het ook wel genoemd. In ons dossier vindt u een analyse van dit succesverhaal: wat maakt het zo succesvol en vooral: wat kunnen Nederlandse retailers, fabrikanten, grossiers en formules van Eataly leren?
 

Eataly doet veel dingen goed. Één van die dingen is het creëren  van een totaalbeleving.  Uit het dossier blijkt dat Eataly een unieke vorm van co-creatie neer weet te zetten en buitengewoon goede interactie heeft met de gast. Deze interactie vormt de stille en soms onderbelichte kracht van Eataly. Dát is waarom deze ‘mega-grocerant’ het zo goed doet over de hele wereld. De consument voelt zich aangetrokken tot de keten ondanks de hogere prijsklasse omdat Eataly tot hun verbeelding spreekt. 

In het dossier behandelen we vijf principes waaraan Eataly zijn succes te danken heeft. Natuurlijk kijken we ook naar de prakijk, delen we veel foto's met u en trekken we lessen voor Nederlandse grossiers, leveranciers en formules. 

Het Eataly-dossier is alleen voor onze leden beschikbaar.

Bent u lid? Klik dan hier om naar de downloadpagina van het dossier te gaan.

Delen

Log in om te reageren. Inloggen