Duurzaamheid? Geen dilemma voor La Place

Duurzaamheid? Geen dilemma voor La Place
Gepubliceerd op: 13 januari 2011

‘Duurzaamheid is geen dilemma voor La Place. Wij geloven in hetgeen we doen. Wij gaan door.’ Met die woorden reageerde Walter Seib, ceo La Place, tijdens het FSIN-brunchcongres op de titel van de bijeenkomst: ‘Duurzaamheid: dilemma voor Foodservice’.

Seib was evenals Pär Larshans, keynote speaker tijdens het congres waarop FSIN het Foodservice Monitor Jaarrapport 2011 presenteerde.

De topman van La Place ging in op het duurzaamheidsbeleid van La Place. ‘Eerlijk eten’ staat daarin centraal.  Seib gaf een kijkje achter de schermen en stond uitgebreid stil bij de pijlers onder dat beleid: vers, smaakvol en verantwoord. Aandachtspunten zijn daarbij: regionaal, duurzaam, vegetarisch, caloriebewust en biologisch.

Hij zoomde onder meer in op het groeiend belang van het huismerk van La Place evenals op het aandeel biologisch dat snel toeneemt bij de horeca- en foodketen van V&D.

La Place wil komend jaar het aantal calorieën op alle producten gaan vermelden en werkt daarnaast hard aan de claim ‘100% natuurlijk’. La Place nam daartoe de ruim 1000 ingrediënten en alle 1500 recepturen onder de loep.

La Place ontving tijdens de Horecava de Duurzaamheidsaward voor het hergerbuik van koffiedrap voor de duurzame teelt van oesterzwammen en shii-takes. La Place werkt hierin samen met Green Recycled Organics en Vroegop-Windig. Volgens Seib tracht La Place de productie en de gerechten continu meer verantwoord en duurzamer te maken.

Leden van het FSIN kunnen de presentatie van Walter Seib evenals de Monitor 2011 bekijken op het ledendeel van de site.

Foto: Harrie Ligtvoet
 

Delen

Log in om te reageren. Inloggen