Media berichten veelvuldig over Monitor FSIN

Media berichten veelvuldig over Monitor FSIN
Gepubliceerd op: 13 januari 2011

De media berichtten afgelopen dagen veelvuldig over de cijfers en trends in foodservice gebaseerd op het Foodservice Monitor Jaarrapport 2011.

FoodService Instituut Nederland presenteerde dit onderzoeksrapport op 11 januari tijdens een brunchcongres op de Horecava. Verschillende sprekers, onder andere van FSIN, gaven daar hun visie op de huidige stand van zaken in de buitenhuishoudelijke markt en op het thema duurzaamheid.

In de Monitor geeft FSIN een compleet beeld van de (omzet)ontwikkelingen in de foodconsumptie buitenshuis. Daaruit blijkt onder meer dat de klassieke horeca terrein prijsgeeft aan retailers, zoals Ikea, Hema en La Place. Kijk bij Persberichten voor meer informatie over Monitor 2011.

Hieronder treft u een willekeurig lijstje met artikelen, aangetroffen op diverse sites:

Lunchrooms in warenhuizen lopen goed
0mzet Nederlandse restaurants zakt met 5% (update)
Flinke daling omzet restaurants
Foodservice schuift op richting retail
Foodservice verliest € 360 miljoen omzet
'Omzet biologisch laag door foute communicatie'
Er is hoop voor de horeca
Foodservice verliest omzet, restaurants winnen terrein
Zo komt de horeca er weer bovenop
minder uit eten maar meer ikea worstenbroodjes
Eten buiten de deur verliest nog meer terrein
Consument kiest voor foodservice
Cijfers ontsieren begin Horecava
Retailers wijzen horeca de weg
Weg met sterrenrestaurants
Uiteten verliest meer terrein
Omzet horeca daalt, retail stijgt

Delen

Log in om te reageren. Inloggen