De geboorte van een nieuw segment

De geboorte van een nieuw segment
Gepubliceerd op: 10 september 2014

Consumenten zitten in een spagaat: ze willen gezond, lekker en écht eten terwijl de praktijk flexibiliteit en compromissen vraagt. Daarom is innovatie nodig en bezig. We staan nu aan de wieg van een pasgeboren en veelbelovend ketenkindje: Fast Fine. 

In de Verenigde Staten is Foodservice al een paar stappen verder als het gaat om het verenigen van gezond en gemak. De keten heeft er al veel revoluties achter de rug waar we ook in Nederland ons voordeel mee gedaan hebben.

 

Zo ontstond er aan het begin van deze eeuw een nieuw concept dat Fast Casual heet. Daar hebben we als FoodService Instituut toen al aandacht aan besteed. Zowel Amerikaanse als Europese ketens gooien hogen ogen met dit segment dat excellent inspeelt op de hedendaagse consument. 

 

Consumenten liepen weg met het idee achter Fast Casual en ketens wisten enorme groeicijfers neer te zetten. Vaak ten koste van de meer gesettelde spelers. Fast-casual blijft daarentegen bezig aan een opmars, zelfs dwars door de crisis heen.

De rest van dit nieuwsbericht is alleen voor leden beschikbaar! Als lid heeft u beschikking over alle publicaties van het FSIN, plus alle achtergrondartikelen en meest recente marktcijfers.
Is uw bedrijf nog geen lid, maar bent u wel geinteresseerd? Lees dan meer over de voordelen van een lidmaatschap van het FSIN. Op deze pagina kunt u ook een lidmaatschapsformulier downloaden.

Inloggen