Vijf Out of Home trends voor 2015 uit het Verenigd Koninkrijk

Vijf Out of Home trends voor 2015 uit het Verenigd Koninkrijk
Gepubliceerd op: 9 december 2014

2015 komt steeds dichterbij en dan wordt het tijd om naar de landen om ons heen te kijken en te reflecteren en vooruit te kijken. Collega’s van onderzoeksbureau Technomic deden dat heel mooi voor het Verenigd Koninkrijk. Daarom nu: vijf trends voor 2015 uit het Verenigd Koninkrijk.

1. Een nieuwe focus op dieet

Vanuit de overheid komen er steeds meer regels wat betreft productlabeling. Dit geeft een extra boost aan de toch al groeiende markt voor glutenvrij, pindavrije en zuivelvrije menu-items. Daarbij blijft er ook aandacht voor diëten van veganisten, vegetariërs en religies. Voor sommige outlets is het een struikelblok; anderen omarmen dit juist en weten dit als een marketinginstrument in te zetten en zo hun klantengroep te vergroten.

 

2. Regionale Britse keuken

Dit is een trend die een klein beetje samenhangt met het recentelijke referendum voor een onafhankelijk Schotland. Koks door heel Groot-Brittannië heen ontdekken en presenteren vol trots oude bereidingswijzes en klassieke gerechten. Gerechten die voorheen altijd aan een bepaalde streek waren verbonden, maken nu de oversteek naar andere naties van het Koninkrijk om zo de trots van elke natie een plek te geven in de keuken.

 

3. Gedurfd leven

Er komen steeds meer gerookte en gepeperde smaken bij. Het is een ware culinaire innovatie! De inspiratie hiervoor komt uit regionale gerechten uit de V.S. en de toename van etnische specerijen en kruiden, sausjes en pepers die net dat beetje extra smaak toevoegen. Dit wordt gemixt met andere trends. Er komen steeds gedurfdere versies van gebarbecued eten en wordt in 2015 steeds vaker gecombineerd met Aziatisch en Zuid-Amerikaans eten.

 

4. De gast weet alles het beste

In het Verenigd Koninkrijk is gasttevredenheid dalende. Outlets moeten steeds meer uit de kast halen om hun gast zich gewaardeerd te laten voelen en het gevoel te geven betrokken te zijn bij het proces. Steeds meer ketens weten social media creatief in te zetten om feedback op alles te krijgen. Van onderwerpen als waar hun nieuwste vestiging moet komen, tot welke items ze wel of vooral niet moeten aanbieden.

 

5. Verwacht het onverwachte

De consument blijft vernieuwing eisen. Dat zorgt voor onverwachte veranderingen in menu’s en manier van bedrijfsvoering in ketens. Er komen aan de voorkant nieuwe manieren van service en technologische vernieuwing. Op de menu’s verschijnen meer mash-ups die gasten zullen verrassen en een extra twist geven aan klassieke recepten.

 

Bron: Technomic.com

Delen Bekijk meer uit het nieuwsdossier "Trends in 2015"

Log in om te reageren. Inloggen