Focus verschuift langzaam naar Private Label

Focus verschuift langzaam naar Private Label
Gepubliceerd op: 28 mei 2015

Hoe jonger de consument, hoe minder A-merken hij koopt. Naar verhouding kopen de oudere generaties meer A-merken dan de jonge generaties. Bij de jongste generatie ligt het aandeel A-merk versus Private Label op 50/50, bij de oudste generatie op 45/55. Dit blijkt uit het FSIN FoodShopper Dossier, dat op 1 juni gepubliceerd wordt.


Dit jaar brengt het FSIN voor het eerst een Dossier uit over de FoodShopper. De grote FoodShopper Monitor komt dit jaar pas in november uit, en daarom lanceren we tegelijkertijd met de Beleidsmonitor ook een FoodShopper Dossier.

 

 

 

 

 

 

Kijkend naar de merken, zien we dat jonge consumenten ook veel hogere eisen stellen aan A-merken, terwijl ze tegelijkertijd van alle generaties het minst tevreden zijn over de A-merken (zie grafiek).
 

Tegerlijkertijd zien we dat hoe jonger de consument is, hoe meer hij gemaks- en snackmerken waardeert. Typisch gemaksmerk Dr. Oetker en snackmerk Lay’s staan bovenaan de lijst meest gewaardeerde merken bij de Netwerkgeneratie, terwijl ze beiden bij de Stille Generatie niet terug te vinden zijn in de top-5.

 

Een schema van de meest gekochte merken zien? Die is alleen voor leden beschikbaar, hier onder (wel even inloggen!).

Alle cijfers zijn terug te vinden in het FoodShopper Dossier zelf, dat vanaf 1 juni voor leden te downloaden is via de website, of te vinden is in de App.

De rest van dit nieuwsbericht is alleen voor leden beschikbaar! Als lid heeft u beschikking over alle publicaties van het FSIN, plus alle achtergrondartikelen en meest recente marktcijfers.
Is uw bedrijf nog geen lid, maar bent u wel geinteresseerd? Lees dan meer over de voordelen van een lidmaatschap van het FSIN. Op deze pagina kunt u ook een lidmaatschapsformulier downloaden.

Inloggen