'Bestedingsverwachtingen foodservice stijgen'

'Bestedingsverwachtingen foodservice stijgen'
Gepubliceerd op: 6 augustus 2015

Na een daling in de afgelopen twee maanden is de bestedingsverwachting in foodservice deze maand weer lichtelijk gestegen. Deze stijging is in bijna alle kanalen terug te zien. On the go en Horeca bij retail zijn hier uitzondering op. Sterkste stijgers zijn café/bar/koffiecorner, logies, discotheek en snackbar.

Dit blijkt uit de GfK OoH-prognose voor augustus 2015 - een maandelijks onderzoek van GfK dat de (verwachtte) bestedingen in Foodservice en Foodretail monitort.

Bestedingsverwachting per kanaal:

 

De GfK Out of Home Barometer zet de bestedingsverwachting voor FoodRetail af tegen die van FoodService. Vorig jaar in deze tijd van het jaar was er ook een kleine piek in de bestedingen Out of Home te zien. De bestedingsverwachting voor FoodService zit sinds november 2014 weer in een licht stijgende lijn (zie onderstaande grafiek)

Bron: GfK

Delen

Log in om te reageren. Inloggen