Hamburgerhit: burgersandwich met uitstraling

Hamburgerhit: burgersandwich met uitstraling
Gepubliceerd op: 2 september 2015

Nederland eet jaarlijks vierhonderd miljoen hamburgers. Dat zijn 25 hamburgers per persoon per jaar. Dit aantal is volgens GfK de laatste jaren flink toegenomen. De helft van alle hamburgers wordt volgens het onderzoeksbureau via de foodservicekanalen verkocht. Met een gemiddelde prijs van €2,50 zou het goed zijn voor een markt van €500 miljoen. Hoe ziet de toekomst er voor het hamburgersegment uit?

Burgermarkt in Nederland

  • Nederland eet jaarlijks vierhonderd miljoen hamburgers. Dat zijn 25 hamburgers per persoon per jaar. Dit aantal is volgens GfK de laatste jaren flink toegenomen.
  • Volgens GfK wordt de helft (tweehonderd miljoen) via de supermarkten verkocht (twee derde vers, een der- de diepvries). 50% wordt verkocht via de foodservicekanalen. Bij een gemiddelde prijs van €2,50 is dus sprake van een markt van €500 miljoen.
  • De hoeveelheid zelfgemaakte hamburgers in de Nederlandse horeca is gering, maar groeit wel.
  • De verkoopkanalen, zowel diepvries, vers als ready-to-eat (exclusief volledig ambachtelijke bereiding), op een rij:
De rest van dit nieuwsbericht is alleen voor leden beschikbaar! Als lid heeft u beschikking over alle publicaties van het FSIN, plus alle achtergrondartikelen en meest recente marktcijfers.
Is uw bedrijf nog geen lid, maar bent u wel geinteresseerd? Lees dan meer over de voordelen van een lidmaatschap van het FSIN. Op deze pagina kunt u ook een lidmaatschapsformulier downloaden.

Inloggen