Kansen voor halal-marketing in gemak

Kansen voor halal-marketing in gemak
Gepubliceerd op: 22 september 2015

In tegenstelling tot veel andere Europese landen en de VS bleef halal-marketing in de horeca in ons land tot op heden achter. Het aantal bedrijven dat zich openlijk presenteert als ‘halal’ is gering. Een verandering lijkt op komst. De markt voor halal-producten omvat in ons land een populatie van zeker 845 duizend consumenten, circa 5% van de bevolking, met een concentratie in en rond de grote steden in de Randstad. Deze groep groeit nog sterk.

Achtergebleven markt komt nu in beweging

Internationaal behoort halal tot de snelst groeiende foodmarkten. In Europa nam het aantal moslims de afgelopen tien jaar toe met 140%. In de Europese Foodretail gaat aan halal eten en drinken naar schatting €65 tot €70 miljard om.

Een taxatie van de potentiële halal-markt in Nederland levert de volgende calculatie op:

De rest van dit nieuwsbericht is alleen voor leden beschikbaar! Als lid heeft u beschikking over alle publicaties van het FSIN, plus alle achtergrondartikelen en meest recente marktcijfers.
Is uw bedrijf nog geen lid, maar bent u wel geinteresseerd? Lees dan meer over de voordelen van een lidmaatschap van het FSIN. Op deze pagina kunt u ook een lidmaatschapsformulier downloaden.

Inloggen