Bestedingsverwachting Foodservice daalt licht, foodretail stijgt licht

Bestedingsverwachting Foodservice daalt licht, foodretail stijgt licht
Gepubliceerd op: 15 september 2015

De bestedingsverwachting in foodretail is deze maand licht gestegen. Na een lichte stijging in de afgelopen maand, laat de bestedingsverwachting in foodservice deze maand echter een omgekeerde beweging zien. Deze daling is in bijna alle kanalen terug te zien, met uitzondering van Discotheek & zalen en Onderwijscatering. Wellicht dat het einde van de zomer en de start van het nieuwe schooljaar van invloed zijn op deze verwachting.

Dit blijkt uit de GfK OoH-prognose voor september 2015 - een maandelijks onderzoek van GfK dat de (verwachtte) bestedingen in Foodservice en Foodretail monitort.

Verwachtte bestedingen foodservice

 

De GfK Out of Home Barometer zet de bestedingsverwachting voor FoodRetail af tegen die van FoodService. Vorig jaar in deze tijd van het jaar was er ook een kleine piek in de bestedingen Out of Home te zien. De bestedingsverwachting voor FoodService zit sinds november 2014 over het algemeen weer in een licht stijgende lijn (zie onderstaande grafiek).

Overzicht bestedingsverwachting foodservice vs foodretail

Delen

Log in om te reageren. Inloggen