Ook oudere shopt (food) online

Ook oudere shopt (food) online
Gepubliceerd op: 4 februari 2016

De Millennials (16 tot 35 jaar) jagen foodtrends aan. Kijk je op dit moment echter naar de leeftijdsopbouw van de bevolking, dan zijn vooral de veertigers, vijftigers en zestigers oververtegenwoordigd. De vergrijzing bereikt een hoogtepunt in 2040 als Nederland 4,8 miljoen 65-plussers telt, tegen een kleine drie miljoen nu, aldus het CBS. Deze ‘nieuwe senioren’ hebben heel andere koopgewoonten dan de huidige 65-plussers.

Dit is een artikel uit de achtergrond van onze FSIN FoodShopper Monitor. Het artikel is alleen te lezen voor FSIN-leden. Zij vinden deze (en andere) achtergrondartikelen tevens in onze FSIN-app.

De rest van dit nieuwsbericht is alleen voor leden beschikbaar! Als lid heeft u beschikking over alle publicaties van het FSIN, plus alle achtergrondartikelen en meest recente marktcijfers.
Is uw bedrijf nog geen lid, maar bent u wel geinteresseerd? Lees dan meer over de voordelen van een lidmaatschap van het FSIN. Op deze pagina kunt u ook een lidmaatschapsformulier downloaden.

Inloggen