Paul Bringmann presenteert de top-10 Nederlandse restaurants

Paul Bringmann presenteert de top-10 Nederlandse restaurants
Gepubliceerd op: 29 juni 2016

Welke concepten zijn trendy en innovatief? FSIN-voorzitter en La Place oprichter Paul Bringmann speurde ze op en presenteerde ze op het FSIN Zomercongres bij Sligro in Veghel.

Bringmann signaleert drie belangrijke overkoepelende ontwikkelingen in de Nederlandse horeca. Ten eerste is het meer prijsgedreven dan ooit, zijn all-you-can-eat-concepten absoluut in opkomst en ligt de toekomst bij mono-concepten die excelleren in één product. Denk aan burgers (zie ook artikel in FoodStrategy over de opkomst van de burgerbars) en de brouwerijen. Wat betreft keukens blijft Italie volgens hem populair, maar komen ook de keuekns uit het Midden-Oosten en het Verre Oosten op. ‘Zij bieden goedkope ingredienten zonder veel vlees. Het zijn lichte maaltijden. Goede dingen maken met weinig: dat is een sleutel tot succes’.
 

De complete trendlijst van Bringmann:


Happy Italy

Nederlands grootste Italiaanse service-restaurants met gemiddeld 500 zitplaatsen groeit dit jaar naar 12 restaurants. Consumenten staan letterlijk in de rij om een plekje te bemachtigen. ‘Het is dé hit van Nederland in de komende jaren. We gaan er nog veel van horen’, aldus Bringmann. De keten heeft ambitieuze plannen voor 2017 en is een ongekend en ongeëvenaard succes. De grootste oorzaak is de excellente prijs-kwaliteitverhouding die de keten neer weet te zetten, analyseert Bringmann.


Sugo

Er zijn al zaken in Rotterdam en Amsterdam, maar daar blijft het niet bij. Dit fastfoodrestaurant geeft volgens Bringmann een nieuwe invulling aan gezonde en lekkere Pizza al Taglio met hun uiterst creatieve en kwalitatief hoogstaande recepten. Een pizza met vers belegde ingredienten.


Seafood-Bar

Met de zojuist geopende 3e vestiging in Amsterdam zet dit succesvolle visconcept de toon op gebied van moderne gezellige en hedendaagse visrestaurants. ‘Wonderschoon gedaan’, merkt Bringmann op. ‘Zulke hoge omzetten heb ik nog nooit gezien in Nederland.’


Zusje

Hollands bourgondische tapas, oftewel: onbeperkt kleine gerechtjes voor een vaste prijs. De keten heeft nu al 15 zaken en groeit voornamelijk zo snel door te franchisen. Ook deze keten weet met all you can eat hoge ogen te gooien.


Van het Spit

Bringmann sprak al eerder over het succes van de mono-concepten. Deze keten is er een excellent voorbeeld van, vertelt hij op het FSIN Zomercongres. ‘Ze serveren maar twee dingen: halve kip en hele kip.’ Hij noemt het een zeer succesvol mono-concept, waar de duurzame kip van tante Door centraal staat. ‘Het concept van de toekomst’, aldus Bringmann.


Sla

Opmerkelijk volgens Bringmann is dat bij deze creatieve ‘on-order’ saladebar tachtig procent van de klanten vrouw is. In korte tijd zijn er vijf zaken in Amsterdam uitgerold en zijn er inmiddels ook al twee geopend buiten de hoofdstad. De keten is still going strong en een voorbeeld voor de hele sector.


Pizzabakkers

De slogan is: Pizza&Prosecco. Oftewel: pizza met een hoog kwaliteitsniveau. Er staan reeds zes zaken, maar ook dit concept is aan de vooravond van een grotere uitrol.


Juice Brothers

Sappen en smoothies van biologische groenten en fruit, maar dan met mineralen, vitaminen en enzymen. Dat alles in creatieve combinaties. De keten heeft al vijf zaken. Een sapje is volgens Bringmann niet goedkoop. ‘400 cc voor 6,40’, maar hij heeft veel respect voor de jonge keten.


Coffee and Coconuts

Een one-off, maar absoluut de moeite waard. ‘Waanzinnig goed gedaan qua decoratie’, vertelt Bringmann. Coffee and Coconuts is een hip restaurant met de nadruk op koffie, lunch en lounge. Bijzondere inrichting en sfeer en het zit er altijd altijd bomvol.


Shabu Shabu / Sumo

Al langer op de markt maar nog steeds expanderend en het succes houdt nog steeds aan: all you can eat sushi!

 

Let op: leden kunnen de presentatie van Paul Bringmann hier downloaden. 

Delen

Log in om te reageren. Inloggen