Zomercongres: 'Hoe wordt Foodservice wijzer van Foodretail?'

Zomercongres: 'Hoe wordt Foodservice wijzer van Foodretail?'
Gepubliceerd op: 1 april 2011

“Foodservice ontkomt er niet aan om de marketinglessen van Foodretail te adopteren”, concludeerde een van de directievoorzitters vorig jaar na een serie diepte-interviews met ceo’s van FSIN-leden. FoodService Instituut Nederland verhief de conclusie tot thema van het FSIN-Zomercongres en staat op 22 juni uitgebreid stil bij de vraag: 'Hoe kan Foodservice wijzer worden van Foodretail?'

Foodretail is kampioen efficiency en systematisering en Foodservice is kampioen in lekker, gemak, service en gastvrijheid. Die twee moeten van elkaar (kunnen) leren. Zo kan Foodservice iets opsteken van Foodretail als het gaat om het bouwen van formules en het selecteren van leveranciers en assortimenten op basis van category management. Maar er zijn meer zaken waar Foodservice wijzer van kan worden...

Professionalisering
De professionalisering van Foodservice, die stap voor stap meer zichtbaar wordt, heeft immers gevolgen voor de hele keten. Ook grossiers en leveranciers zullen zich moeten aanpassen. Op het FSIN-Zomercongres van 22 juni staat dit thema centraal. Deskundige sprekers zullen dit onderwerp van verschillende kanten belichten.

Praktische informatie
Het Zomercongres vindt plaats bij Kasteel De Vanenburg in Putten en start om 14.00 uur. Het congres is vrij toegankelijk voor FSIN-leden. Het aantal plaatsen is beperkt, dus wacht niet te lang met aanmelden.
 

Illustratie: Tony Tati

Delen

Log in om te reageren. Inloggen