Gino van Ossel keynote speaker FSIN-bijeenkomst

Gino van Ossel keynote speaker FSIN-bijeenkomst
Gepubliceerd op: 1 april 2011

Een van de keynote speakers op het FSIN-Zomercongres op 22 juni is prof. Gino van Ossel. Hij is hoogleraar aan de Management School of Vlerick (België) en behalve een zeer begaafd spreker een gewaardeerd adviseur van internationale retailbedrijven en foodleveranciers.

Thema van aanstaand zomercongres is de vraag 'Hoe kan Foodservice wijzer worden van Foodretail?' FoodService Instituut Nederland vroeg Van Ossel met het oog hierop als deskundige de toekomst van de foodsector te schetsen.

Formules sterker
Hoe zal de foodsector zich ontwikkelen als Foodservice inderdaad lessen gaat trekken van Foodretail. Want: wat betekent het bijvoorbeeld voor leveranciers als formules sterker worden en er meer macht komt bij de grotere spelers? In hoeverre moeten zij hun beleid aanpassen als formules sterker worden?

Shopper marketing
Prof. Van Ossel is als professor in de (retail)marketing geboeid door hoe consumenten shoppen. Hij is verbonden aan het Vlerick Retail & Trade Marketing Research Centre en binnen Europa dan ook een expert op het gebied van shopper marketing. Hij heeft in 25 landen in vier werelddelen lesgegeven. In 2007 werd hij als eerste academicus uitgeroepen tot vijftigste Master Marketeer.

De Belgische retailorganisatie Fedis beloonde hem met de Mercury Award voor zijn bijdrage aan de ontwikkeling van de Belgische retail. Van Ossel zit in het bestuur van kinderkledingzaak Fred & Ginger, Formen en de Nederlandse Trade Marketing Association (TMA). Hij is voorzitter van de Expert Group Retail van de Belgische Stichting Marketing.

Praktische informatie
Het zomercongres vindt plaats bij Kasteel De Vanenburg in Putten en start om 14.00 uur. Het congres is vrij toegankelijk voor FSIN-leden. Het aantal plaatsen is beperkt, dus wacht niet te lang met aanmelden.
 


 

Delen

Log in om te reageren. Inloggen