Trendy foodserviceconcepten in franchising

Trendy foodserviceconcepten in franchising
Gepubliceerd op: 30 maart 2011

De iFranchise Group, adviesbureau op het gebied van franchising in Chicago, signaleert komend jaar vier belangrijke ontwikkelingen in franchising in foodservice.

Zo komt er meer aandacht voor innovatieve en gezonde voeding, ‘groene’ producten en diensten, wellness en prijsvriendelijke (lees: lage kosten) concepten.

Binnen franchising doet zich een grote toestroom van trendy foodserviceconcepten voor. Enkele opmerkelijke voorbeelden zijn de opkomst van gastronomische hamburgerrestaurants, maar ook (de terugkeer van) de ‘bevroren’ yoghurtwinkels zoals Pinkberry, concepten met gezonde pizza’s (met verse en biologische ingrediënten) en etnische franchiseformules uit de Aziatische keuken.

Energiebesparing
Franchisegevers en -nemers zijn milieubewust en richten zich vaak op zonne-energie en (andere) energiebesparende maatregelen om hun ‘footprint’ te verminderen. Met het oog op het steeds ouder worden van de bevolking en de golf aan babyboomers dicht de organisatie formules die zich op senioren oriënteren, en ruim aandacht besteden aan gezondheid en wellness goede groeikansen toe. Vooral franchiseformules die inspelen op nieuwe uitdagingen met (goedkopere) oplossingen kiezen de juiste positionering.

Delen

Log in om te reageren. Inloggen