Consument gaat voor goede kwaliteit van eten en drinken

Consument gaat voor goede kwaliteit van eten en drinken
Gepubliceerd op: 31 mei 2011

De consument vindt in de buitenshuiskanalen de kwaliteit van eten en drinken veruit het belangrijkste criterium om een foodserviceformule te bezoeken. Dat blijkt uit onderzoek van FSIN en GfK.  

Op verzoek van het FSIN heeft marktonderzoek GfK ook een consumentenbeoordelingssysteem opgezet voor formules in Foodservice. GfK doet dat al jarenlang voor de formules in Foodretail. Deze zomer worden de resultaten bekend gemaakt. De consument vindt in de buitenshuiskanalen de kwaliteit van eten en drinken veruit het belangrijkste criterium om een foodserviceformule te bezoeken (cijfer boven de 8). Op de tweede plaats staat ‘waar voor je geld’ en op de derde plaats ‘netheid van de locatie’. Lage prijs en aantrekkelijke aanbiedingen staan pas op de 7e en 9e plaats.

Het totale rapport over de criteria die consumenten hanteren voor de verschillende kanalen in Foodservice is eind juni gereed en wordt toegestuurd aan de leden van het FSIN.

Delen

Log in om te reageren. Inloggen