FSIN/GfK Out-of-Home Formulerapport downloadbaar

FSIN/GfK Out-of-Home Formulerapport downloadbaar
Gepubliceerd op: 16 augustus 2011

Een nieuw onderzoek door FSIN en GfK, meet voor het eerst de klanttevredenheid in Foodservice. Opvallende resultaten zijn dat de consument op zoek is naar goede kwaliteit, netheid en service en de prijs uiteindelijk niet het allerbelangrijkste vindt.

‘Goede kwaliteit van eten en drinken’, staat helemaal bovenaan als belangrijkste aspect in Foodservice Totaal. Lage prijzen zijn minder belangrijk; dit zetten consumenten op de zevende plek. Wel moet er waar voor het geld geboden worden. Het hoeft niet perse goedkoop te zijn, maar wel goed.

In de managementreader van het FSIN, die nu al bij de leden op het bureau ligt, staan al deze dingen uitgebreid toegelicht.
De leden kunnen de managementreader (na ingelogd te hebben) ook online bekijken.

Vragen waar antwoord op wordt gegeven in de managementreader:

  • wat klanten belangrijk vinden bij een bezoek aan een locatie van een (grote) formule binnen een van de door gfK en fSIN geselecteerde food- servicekanalen (de belangscores),
  • hoe klanten die aspecten waarderen (in de vorm van een rapportcijfer) en
  • welke overeenkomsten en verschillen er zijn in deze belangscores en waar- deringscijfers per foodservicekanaal en per klantengroep (geslacht/leef- 
tijd).

Kortom: aan welke aspecten hechten bezoekers van een out-of-home locatie belang? hoe zwaar wegen die belangen (voor ieder kanaal afzonderlijk) en niet onbelangrijk: hoe waarderen klanten die aspecten vervolgens?

De managementreader is alleen beschikbaar voor leden. Bent u geinteresseerd in lidmaatschap van het FSIN? Klik dan hier.

Delen

Log in om te reageren. Inloggen