Online supermarkt blaast ‘window-shopping’ nieuw leven in

Online supermarkt blaast 'window-shopping' nieuw leven in
Gepubliceerd op: 8 september 2011

De Engelse online supermarkt ‘Ocado’ geeft een heel nieuwe en eigen draai aan het begrip ‘window shopping’. Het concern zette een virtueel raam neer in een druk Londens winkelcentrum, waar voorbijgangers hun boodschappen via de telefoon kunnen bestellen. Tegen de tijd dat ze thuis zijn, worden de boodschappen thuisbezorgd.

Klanten van de supermarkt kunnen de ‘Ocado On the Go’-applicatie op hun telefoon gebruiken om hun eten te bestellen. Ze hoeven alleen maar een foto te maken van de barcode die onder het product staat afgebeeld en de afgebeelde boodschappen in het mandje te laten vallen. 

Tot nog toe gaat ongeveer 15 procent van Ocado’s transacties via een mobiele telefoon, maar de supermarkt hoopt dat dit initiatief deze cijfers extra omhoog laat schieten.

‘Deze ‘virtual shop’ was een grote stap voor Ocado en we zijn er heel erg blij mee. We hopen dat het een hit wordt en afhankelijk van het succes van deze proef hopen we het op meer locaties door de UK heen te verspreiden’, zo zegt Jason Gissing – medeoprichter van de supermarkt – tegen online blad bizreport.

Een video van hoe het concept werkt vindt u hieronder.

Delen

Log in om te reageren. Inloggen