Amerikaanse hotelfoodservice leeft op

Amerikaanse hotelfoodservice leeft op
Gepubliceerd op: 12 oktober 2011

De Amerikaanse hotel foodservice industrie heeft zichzelf ‘opnieuw uitgevonden’. Dat beweert het rapport ‘Hotel Foodservice Trends in the U.S.’ Nadat de foodservice inkomsten in twee jaar daalden met maar liefst achttien procent zit er groei aan te komen.

Volgens het rapport zal de hotel foodservice omzet in 2011 al stijgen met 4,8 procent en in 2012 met 2,8 procent. Deze grote stijging wordt veroorzaakt door de hogere bezettingsgraad in hotels, maar ook omdat hotels aan de slag zijn gegaan met foodservice.

De hotelindustrie is vanwege de recessie gaan experimenteren met nieuwe menu’s, ontwerpen en concepten die de beleving van hotelgasten moest veranderen. Dat is gelukt, volgens de schrijvers van het rapport.

De industrie heeft grote stappen gemaakt in de uitstraling van een hotel-restaurant, heeft gewerkt aan gezondheid en convenience, aan prijs en waarde. Het gebruik van Facebook en andere online netwerken heeft ook meegewerkt aan de groei volgens het rapport, geschreven door Packaged Facts.
 

Delen

Log in om te reageren. Inloggen