Analyseren, duiden en voorspellen


We brengen ieder jaar meerdere beleidspublicaties uit voor onze leden. Daaraan gekoppeld organiseren we verschillende keren per jaar ledenontmoetingen om met elkaar van gedachten te wisselen over actuele trends en ontwikkelingen. Naast deze bijeenkomsten nodigt het FSIN zijn leden twee keer per jaar uit om zich te laten inspireren door toonaangevende sprekers en innovatieve cases tijdens de FSIN-congressen.
 

  Kennisproducten van het FSIN

Foodbedrijven die lid zijn van het FSIN ontvangen jaarlijks:

FSIN Beleidsmonitor

 


Jaarrapport met alle actuele cijfers, trends, analyses en verwachtingen vanuit het perspectief van de kanalen.
Verschijnt in het voorjaar met het oog op de jaarplannen van de leden. Compleet en toegankelijk. Digitaal beschikbaar voor de leden via de site en de FSIN-app.

FSIN FoodShopper Monitor

 


Rapport over de food(service)markt vanuit consumentenperspectief. Met volop aandacht voor de invloed van de verschillende krachten op het foodshoppergedrag van de verschillende generaties, waaronder de Millennials. Verschijnt ieder najaar. Net als bij de FSIN Beleidsmonitor bespreken we de conclusies tijdens onze Quo Vadis-bijeenkomsten.

FoodStrategy

 


De grensvervaging tussen Foodservice en Foodretail is geen tijdelijk gegeven. Disruptive spelers voeren als het ware een harde reset van de foodindustrie uit. FoodStrategy richt zich op beleidsmakers in de brede foodsector die willen opereren op dit ‘blurrende’ terrein. Want wie wil profiteren van de disruptive forces die inspelen op onze markt, moet als het ware door een andere bril leren kijken.

 

 

 

 

Dossiers

 


Het FSIN brengt ieder jaar meerdere dossiers uit. We zoomen in op actuele thema’s, zoals blurring en de opmars van fooddelivery, en belichten uitgebreid de ins en outs van innovatieve formules. Denk aan Whole Foods Market en Eataly.

FSIN Nieuwjaarsmonitor

 


(Digitale) update met alle jaarcijfers en actuele ontwikkelingen alsmede een vooruitblik op komend jaar.

FSIN Food 500

 


Waar koopt Nederland zijn eten en drinken? De grote spelers kennen we wel, maar wie zijn die andere foodspecialisten die ons op diverse (online) locaties van voedings- en genotmiddelen voorzien? Het FSIN heeft ze in 2016 voor de derde keer op een rij gezet in de FSIN Food 500. Samen zijn ze goed voor ruim 65% van de in totaal €57 miljard aan voedings- en genotmiddelen.  

FSIN-poster

 


Ieder jaar in januari brengt het FSIN een overzichtsposter uit met de meest actuele kengetallen in de foodservicemarkt. In dit overzicht blikken we tevens vooruit op toekomstige omzetontwikkelingen.  

Online publicaties  

 


Alle kennisproducten van het FSIN zijn digitaal beschikbaar, via de site en de speciale FSIN-app (voor tablets). Leden treffen daar extra cijfers en achtergrondinformatie aan.

  • Op het besloten ledendeel van de site kunnen de leden behalve de monitors ook alle FSIN-rapportages, dossiers en presentaties (van de sprekers op onze congressen) downloaden. Kijk hiervoor bij Insights.
  • Via de FSIN-site houden we onze leden op de hoogte van (internationaal) nieuws over de foodservicemarkt. Iedere maand ontvangen zij ook een nieuwsbrief waarin we hen informeren over nieuwe publicaties en ledenbijeenkomsten.

 

Externe rapporten


We bieden onze leden met regelmaat (gratis) exclusieve onderzoeksrapporten van externe onderzoeksbureaus en experts aan die nieuwe inzichten in het vakgebied geven.

     

                      

      Bijeenkomsten van het FSIN

    Het FSIN werkt met en voor zijn leden. Door het jaar heen vinden diverse ledenontmoetingen plaats.
     

    Quo Vadis-bijeenkomsten


     

     

    Rond het verschijnen van de FSIN Beleidsmonitor en de FSIN FoodShopper Monitor, in het voor- en najaar, organiseren we meerdere ronde-tafel-discussies met onze leden over genoemde rapporten. Deze sessies worden zeer goed bezocht en gewaardeerd.

     

    FSIN Brunchcongres 


     

     

    Iedere tweede dinsdag van januari vindt tijdens de Horecava in de Amsterdam RAI het altijd zeer drukbezochte FSIN Brunchcongres plaats. We presenteren de omzetten van het vorige jaar en blikken vooruit op het nieuwe jaar aan de hand van prikkelende presentaties van inspirerende sprekers uit binnen- en buitenland.  

     

    FSIN Zomercongres 


         

     

    Ook voor het FSIN Zomercongres op de laatste woensdag in juni zijn we continu op zoek naar (internationale) succesvolle cases en presenteren we ieder jaar weer innovatieve foodserviceconcepten of trendsettende start-ups om de kennis van onze leden te verrijken. Het FSIN Zomercongres is tevens een ledenvergadering.

     

    Castle Sessions 


          

     

    Jaarlijks nodigt het FSIN directies van aangesloten foodservicebedrijven uit voor een Castle Session om met elkaar van gedachten te wisselen over een actueel thema. Doel is kennis en inzichten van onze leden te bundelen en te verdiepen en zo positief bij te dragen aan hun strategie en beleidsbeslissingen.

     

    DIT-team


     

     

    De foodwereld verandert in rap tempo. Aan de hand van brainstorms en analyses brengt het FSIN de effecten van die radicale veranderingen in beeld. We doen dit samen met een team van jonge beleidsmakers, het Disruption Impact Team. Het DIT-team komt een aantal keren per jaar bij elkaar.