Onafhankelijk kennisinstituut in Food


Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) is in 2003 door leidende bedrijven in de foodservicemarkt opgericht als onafhankelijk kennisplatform. We streven naar de verdere professionalisering van de markt voor de buitenshuisconsumptie. Het FSIN is een groeiende vereniging met meer dan 190 actieve leden waaronder grossiers, fabrikanten en outlets.

Out of Home en At Home

Het FSIN analyseert en duidt de toekomst van de totale foodmarkt aan de hand van cijfers en trends in alle hoofd- en subkanalen, zowel Out of Home als At Home. Belangrijk zijn de drivers daarachter. We zoomen niet alleen in op de kanalen, maar brengen ook het foodshoppergedrag in kaart evenals de krachten die dat gedrag beïnvloeden.

 


Autoriteit in foodbranche

Voor onze publicaties en online services werken we nauw samen met onze leden, maar ook met onderzoeksbureaus en experts in binnen- en buitenland. We zijn een belangrijk aanspreekpunt voor (vak)media, opiniemakers, overheid en vakgenoten. Het FSIN heeft zich ontwikkeld tot autoriteit in de foodbranche. 

Lees hier wat de voordelen zijn van een lidmaatschap!

Het FSIN is een vereniging. De statuten, het huishoudelijk reglement en de gedragscode zijn voor FSIN-leden hier in te zien.


Analyseren, duiden en voorspellen

We brengen ieder jaar meerdere beleidspublicaties uit voor onze leden. Daaraan gekoppeld organiseren we verschillende keren per jaar ledenontmoetingen om met elkaar van gedachten te wisselen over actuele trends en ontwikkelingen. Naast deze bijeenkomsten nodigt het FSIN zijn leden twee keer per jaar uit om zich te laten inspireren door toonaangevende sprekers en innovatieve cases tijdens de FSIN-congressen.


Wat doet het FSIN dit jaar?

Het FSIN publiceert gedurende het jaar meerdere rapporten en nieuwsdossiers. Ook organiseren we diverse ledenbijeenkomsten. Via de site en in onze maandelijkse nieuwsbrieven kondigen we deze tijdig aan. Leden ontvangen tevens een persoonlijke uitnodiging. Kijk voor meer informatie en een overzicht van alle ledenactiviteiten in onderstaande jaarplanning voor 2018.

Bekijk hier onze jaarplanning
 

Alle schakels vertegenwoordigd

Het bestuur van het FSIN bestaat uit acht leden en een externe voorzitter. De bestuursleden vertegenwoordigen de belangrijkste schakels binnen de foodservicemarkt. Drie bestuursleden vertegenwoordigen de fabrikanten en drie andere  leden de outletorganisaties. De grossiers hebben twee leden afgevaardigd in het FSIN-bestuur. Het bestuur bepaalt het beleid op hoofdlijnen. De dagelijkse leiding van het FSIN-kantoor in Baarn is in handen van Jan-Willem Grievink.


Het FSIN-bestuur
 

 Paul Bringmann
Externe voorzitter
 

Leveranciers

3 zetels

Grossiers

2 zetels

Outlets

3 zetels

Bas Padberg
Arla Foods
Directeur
Henk-Jan Peterse
Lekkerland Nederland
Directeur
Jan-Willem Dockheer
Albert Heijn to go
Directeur
Eveline Nederlof
Unilever FoodSolutions
Managing Director
Willem-Jan Strijbosch
Sligro Food Group
Directeur Foodservice
Henri Froeling
Bakerstreet Nederland
Directeur
Arnoud van Os
Peter van Halder
Directeur
(Secretaris FSIN)
 Corno Stam
Albron
Directeur Catering
(Penningmeester FSIN)

 

1 / 9
Corno Stam
Directeur Catering - Albron Penningmeester FSIN
Henk-Jan Peterse
Directeur Lekkerland
Henri Froeling
Directeur Bakerstreet Nederland
Jan-Willem Dockheer
Directeur Albert Heijn to go
Paul Bringmann
Voorzitter FSIN
Willim-Jan Strijbosch
Directeur Foodservice Sligro Food Group
Bas Padberg
Directeur Arla Foods
Arnoud van Os
Directeur Peter van Halder
Eveline Nederlof
Managing Director Unilever Foodsolutions