Hand-out Jan-Willem Grievink

De hand-out van de presentatie van Jan-Willem Grievink op het FSIN Brunchcongres 2017 dat traditiegetrouw plaatsvond op de Horecava.

Tussen nu en 2025 doen zich grote verschuivingen voor op de foodmarkt. Gemak, beleving en online trekken miljarden naar zich toe, zo bleek uit de inleiding van Jan-Willem Grievink, directeur van het FSIN tijdens het Brunchcongres van datzelfde FSIN op dinsdag 11 januari in Amsterdam RAI.

Onder de titel Food & Disruption: de strategische agenda voor de komende jaren, loodste Grievink zijn gehoor, dat bestond uit meer dan 400 aanwezigen, door een indrukwekkende reeks trends en ontwikkelingen die allemaal hun stempel gaan drukken op het tijdperk dat voor ons ligt. Hij bracht onder woorden welke gevolgen deze ontwikkelingen krijgen voor de samenleving en de foodmarkt.
 

Delen

In Hand-out Jan-Willem Grievink

Millennials stuwen restaurantbezoeken

9 januari 2017
Millennials stuwen restaurantbezoeken

Buitenshuis eten en drinken is een groeimarkt (+4,5% in 2016). Van alle generaties zijn het de Millennials (18-36) die het vaakst in restaurants komen. 29% van hen eet minstens één keer per week buiten de deur. Maar diezelfde jongeren zoeken wel goedkopere oplossingen. Zij besteden per keer € 19,42. Ter vergelijking: generatie X (37-50) €32,99, Babyboomers (51-70) €30,66 en de Stille Generatie (boven 71) €29,29.

Oscar Farinetti: ‘Verandering is noodzakelijk’

11 januari 2017
Oscar Farinetti: ‘Verandering is noodzakelijk’

Stilstaan is geen optie. Als je niet met meebeweegt en reageert op ontwikkelingen om je heen, ga je ten onder. Aldus Oscar Farinetti (62), oprichter van Eataly en inspiratiebron voor menig blurrend foodconcept. Farinetti, belangrijke uitdager van de status quo, gaf een kijkje achter de schermen tijdens het FSIN Brunchcongres. De vierhonderd genodigden hingen aan zijn lippen.