FSIN Dossier Delivery 2019

Delivery boomt: food online goed voor 5,9% van foodmarkt

Delivery is het snelst groeiende segment binnen de totale foodmarkt. Ook in 2019 rekenen we op dezelfde groeicijfers in food online.

Lees meer

FSIN Foodshoppermonitor 2019

Vraag naar Out of Home-ontbijt neemt explosief toe

De haastige Millennial ontbijt onderweg met gezonde broodjes & sapjes. Hij heeft er ook veel geld voor over om buitenshuis te lunchen en te dineren.

Lees meer

FSIN Beleidsmonitor 2018/2019

Foodsector groeit 3,6%: grootste groei sinds crisis

Elk kanaal in de foodsector laat groeicijfers zien in 2017. De consumentenbestedingen in het gemakskanaal groeien met 5,3% het hardst.

Lees meer

FSIN Dossier Generatie Z

Gezonde tussen-doortjes in weekend minder belangrijk

‘Lekker’; dat vinden tieners anno 2018 het belangrijkste wanneer ze zelf eten kopen. Prijs en gemak volgen daarna.

Lees meer

FSIN Food500 2018

Top 500-food verkopers goed voor meer dan €47 miljard

Met 330 formules is Foodservice in de meerderheid in de ranking. Foodretail is echter goed voor 78% van de omzet van de 500 grootste foodformules.

Lees meer

Onze leden

Het FoodService Instituut Nederland is in 2003 door leidende bedrijven in de foodservicemarkt opgericht. De belangrijkste trendsetters hebben zich sindsdien bij ons kennisplatform aangesloten.

> Bekijk alle 194 leden

De FSIN-kennisproducten en -activiteiten helpen spelers in de foodmarkt om zicht te krijgen op fundamentele drivers die bepalend zijn voor toekomstige ontwikkelingen en daarmee voor hun langetermijnbeleid.
Arnoud van Os
Directeur Peter van Halder, FSIN-bestuurslid
Het FSIN biedt houvast in de razendsnel veranderende foodservice markt. Onafhankelijk en professioneel gaat het FSIN op zoek naar de belangrijkste drivers en duidt het richting voor groei van zijn leden. Onmisbaar als je mee wilt doen!
Corno Stam
Directeur Catering bij Albron, FSIN-bestuurslid
Bij het FSIN komt alle kennis over de out-of-home consumptie bij elkaar. En niet alleen tijdens de congressen, presentaties en inspiratiesessies. Deze uitgebreide kennis is ook terug te vinden in de diverse monitors, verplichte kost voor iedereen die actief is in de markt voor de buitenhuisconsumptie.
Henk-Jan Peterse
Algemeen directeur Lekkerland Nederland, FSIN-bestuurslid
Het FSIN besteedt in de monitors en op de congressen uitgebreid aandacht aan innovatieve en succesvolle cases. Daaruit blijkt dat consumenten sterk hechten aan gezonde concepten. Binnen het FSIN delen en verdiepen we die kennis met elkaar om zo beter in te kunnen spelen op hetgeen consumenten willen.
Jan-Willem Dockheer
General manager AH to go, FSIN-bestuurslid